Vooruit lopen op nieuwe ontwikkelingen

De wereld waarin we werken is voor een flink deel gedigitaliseerd en dat merken wij ook steeds meer in onze branche. Naast dat we pioniers met online boekhouden zijn, trainen wij nu ook ons personeel in de nieuwste ontwikkelingen.

Door middel van trainingen en coaching van ons personeel en het constant volgen van de laatste ontwikkelingen op het gebied van administratie en fiscale advisering proberen wij vooruit te lopen. Onze aanpak geldt voor de klant. Bij bijvoorbeeld groei of krimp kan een andere aanpak (nieuwe rechtsvorm, uw administratie uitbesteden of juist in eigen beheer nemen) een beter ondernemingsresultaat opleveren. Wij bekijken uw huidige situatie maar kijken ook hoe dat kan ontwikkelen in de toekomst.

Administratie voor ZZP, MKB, starts en grote ondernemingen

In de afgelopen 25 jaar zijn we met honderden verschillende bedrijven samen gaan werken. Hieronder vindt u het type klanten en waar onze visie voor deze klanten uit bestaat:

Als MKB’er wilt u bezig zijn met de dingen waar u goed in bent….ondernemen. U heeft een duidelijk beeld van hoe de toekomst van uw onderneming eruit moet zien, waar u naar toe wilt en wat u wilt bereiken.

Wij besteden aandacht aan verschillende belangen: uw bedrijf, uw thuissituatie, maar natuurlijk ook aan uzelf. Veel financiële zaken overlappen elkaar. En de risico's die u zakelijk loopt, kunnen grote consequenties hebben voor u, uw partner en/of gezin. NFFA brengt dit allemaal helder voor u in kaart. Denk hierbij aan uw pensioen, beroepsaansprakelijkheid, rechtsbijstand, arbeidsongeschiktheid of overlijden

Als (para) medicus wilt u graag aan het werk zijn met en voor uw patiënten. U hebt daarnaast vaak nog te maken met een maatschap of zorginstelling, zorgverzekeraars en de politiek die keer op keer wijzigingen over de zorg uitstort. Daarnaast moet u dan ook van nog de financiële administratie voeren en de belastingaangifte indienen.

Jaarrekening, belastingaangifte, loonadministratie, advies, BTW-aangifte; wij nemen dit efficiënt en met respect voor u en uw patiënten uit handen. Het allerbelangrijkste wat u krijgt, zijn oplossingen voor uw financiële en fiscale vraagstukken. Wij werken samen met een uitgebreid netwerk van specialisten op arbeidsrechtelijk en juridisch gebied, zoals notarissen, bedrijfsmakelaars, pensioenadviseurs en verzekeringsdeskundigen. Kom daarom gerust met al uw ondernemersvragen van aankoopadvies bij de start van de praktijk / onderneming tot en met begeleiding bij verkoop inclusief goodwill bepalingen.

NFFA heeft de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan met de financiele en fiscale zaken voor Webshops. Denk hierbij aan koppelingen tussen webshop en boekhouding maar ook met service providers voor de betalingen van de bestellingen. Met een aantal providers hebben wij een eigen koppeling gebouwd zodat alle betalingsinformatie direct geladen kan worden in de boekhoudsystemen. BTW aangiften ook binnen en buiten de EU

MOSS regeling (mini one stop shop regeling) kent voor ons geen geheimen.

Als zzp'er wilt u bezig zijn met ondernemen, het succes van uw bedrijf en het uitoefenen van uw vak. U heeft een duidelijke visie van waar u naar toe wilt met uw onderneming. Goed financieel en fiscaal advies en begeleiding is van groot belang bij het behalen van uw succes!

Waar wij voor u kunnen betekenen? Wij helpen u graag bij financieel of fiscaal advies, het verwerken van de boekhouding (in- en verkoopfacturen), periodieke BTW-aangifte, het opstellen van de aangifte inkomstenbelasting, de salarisadministratie voor uw personeel, het contact onderhouden met de belastingdienst en als u een BV heeft doen wij ook de salarisadministratie en aangiften van uw BV.

De klantenkring van NFFA telt van oudsher veel not-for-profit- en ANBI organisaties.

De doelstellingen van not-for-profit-organisaties zijn op het eerste gezicht compleet anders dan die van commerciële organisaties. Dat geldt ook voor de stakeholders van not-for-profit-organisaties, de belanghebbenden, de eventuele leden en voor de maatschappij. Soms zijn er ook raakvlakken met de overheid.

In plaats van louter winstmaximalisatie moet bij de uitvoering van de werkzaamheden rekening gehouden worden met verscheidene bijzondere factoren. Bijvoorbeeld een transparante boekhouding waardoor volledige verantwoordelijkheid over het gevoerde beleid en de bestede middelen kan worden afgelegd. Hierdoor is de aard van de door NFFA uitgevoerde werkzaamheden behoorlijk divers.

NFFA beschikt over medewerkers met een ruime ervaring in de not-for-profit-sector.

Echter er zijn ook overeenkomsten met het bedrijfsleven. Commercieel of niet: het gaat erom op een efficiënte en effectieve manier het doel van de organisatie te bereiken. Daarom zijn bijvoorbeeld risicobeheersing en kosten efficiency ook bij not-for-profit-organisaties van belang.

Het uitgangspunt van NFFA is niet met een theoretische oplossing te komen maar met een oplossing die voor de specifieke situatie het meest effectief is. Effectiviteit is nog altijd: kwaliteit * acceptatie.

NFFA heeft ondermeer de volgende klanten in deze sector:
- Culturele instellingen
- Fondsenwervende instellingen
- (sport) verenigingen
- Beroepsorganisaties
- Verenigingen van Eigenaren

NFFA is gespecialiseerd in de boekhouding en fiscale aangiften van Stamrecht BV’s. NFFA neemt dit voor u uit handen zodat u zeker weet dat het goed geregeld wordt en u er geen gedoe meer mee heeft.

De boekhouding van een Stamrecht BV is vaak niet moeilijk of ingewikkeld. Het biedt echter wel veel voordelen (zeker ook financieel) wanneer dit wordt uitgevoerd door een adviseur die zich veel met de administratie van Stamrecht BV’s bezighoudt.

Als specialist doen wij dit werk er dus niet tussendoor en daardoor kunnen wij beter letten op de (on)mogelijkheden van een stamrecht. Een groot deel van onze klanten heeft de Stamrecht BV al in het verleden (elders) opgericht maar heeft wegens gebrekkige (of te dure) dienstverlening omtrent de jaarlijkse boekhouding besloten naar NFFA over te stappen voor de administratie en fiscale optimalisering van de Stamrecht BV.

Software

Wij werken met diverse software programma's zodat we samen kunnen beslissen welk pakket het beste bij u past. Wilt u bijvoorbeeld zelf ook online kunnen inloggen voor een direct overzicht van uw boekhouding? Of zelf facturen digitaal uploaden? Dan kunt u denken aan Informer of aan MoneyBird. De grotere bedrijven die meer functionaliteit zoeken maken vaak gebruik van Exact Online. Daarnaast werken we met Snelstart, MoneyMonk en Twinfield. 

1 2a 3a 4a

Boekhouden met de Informer app!

Wilt u direct inzicht hebben in uw openstaande facturen en offertes? En wilt u gemakkelijk de stand van zaken in uw bedrijf kunnen inzien en bijhouden? In samenwerking met Informer. bieden wij u een dienst aan waarmee u al uw dagelijkse boekhouding zelf kunt voeren. Dit kan o.a. via een applicatie op uw telefoon waardoor u altijd en overal direct toegang heeft tot uw boekhouding. Uw boekhouding wordt ook meteen online bijgewerkt zodat u altijd bij bent met de administratie en het bijhouden van aparte lijstjes en overzichtjes tot het verleden behoren.

Heeft u liever geen aparte app? Met informer kun je de bonnen en facturen ook versturen via Whatsapp!

Meer te weten komen over deze nieuwe manier van boekhouden? Stuur ons een mailtje met uw vraag of bel 036 - 3020026.

Mockup3-1 Mockup-1 Mockup2-1

Contact opnemen met NFFA

Heeft u vragen?

info@nffa.nl

Bel ons

036 - 3020026

Wij beantwoorden u

binnen 2 werkdagen